MARI TUAN PUAN DENGAR INI CERITA!!!


AKU PUNYE CERITE

My photo
Seorang insan biase yang mempunyai kesukaan dalam muzik dan fotografi. Mempunyai cita-cita untuk menjadi seorang pemuzik yang berilmiah.. Juga seorang insan yang agak gilakan toys dan juga games. Orang cakap aku ni gila tapi bagi aku gila itu menarik.. hahaha.. SELAMAT MENERJAH

Sunday, April 4, 2010

RECORDING

Assalamualaikum dan salam ceria untuk semua..

untok coretanblog kalini aku sangat la teruja untok menules-nules sebab aku nak kongsikan bende yang sangat aku suke.. hohooo.. kalau sekarang ni aku sampai terngiang-ngiang dan teringat-ingat sebab peristiwe tadi sangat best!!! ape die????

seperti tajok di atas la kan.. aku dan rakan-rakan pegi recording kat Studio AG Hujan kat Cheras, Kuale Lumpor.. camni.. due miggu lepas brother dari kumpulan nasyid Firdaus call aku mintak khidmat aku untok watkan part choir untok lagu baru diorang yang bertajok "Saat Terindah".. da la mase tu aku kat Johor tapi aku terime.. kenape?

1. sebab lagu itu sendiri : lagu ni bagi aku sangat best sebab flow lagu ni teratur dan dinamic sangat hebat!!! walaupon ade part yang digunekan dalam piece Canon in D tapi itu satu langkah yang baek sebab tepat dengan form lagu tu..

2. 1st record dengan artis nasyid : sebelom ni aku da wat record lagu tapi bukan lagu nasyid la.. lagipon kan aku ni da memang minat nasyid.. walaupon aku terpakse datang jauoh dari Johor namon aku sanggup terime sebab TERUJE WEHH!!!

3. salah satu impian aku tercapai : macam ni.. aku de impian aku dalam muzik.. aku nak buat kelainan dalam recording lagu nasyid iaitu masokkan choir parts dan viocing habes-habesan.. dan ia di realisasikan pade hari ni!!! SUNGGUH TAK SANGKE!!!

cerite untok recording ni gak sangat menarek bagi aku.. mule-muleaku nak pegi sorang tapi bro Idzwan geng Firdaus ni nak aku bawak sorang awek untok part SOPRANO.. aku pon bertolak la dari Johor pade Jumaat ke Shah Alam.. tapi tiket ke Shah Alam takde so aku pegi la ke KL.. naek tren sampai ke Shah Alam.. serius penat dan leceh.. huh~

aku disambot oleh lecturer vocal @ mahaguru iaitu En. Khairy @ Tun Kay Ell (name pesbuk.. hahaha..) kat KTM.. asalnye aku nak menumpang umah die 1 malam je.. malam tu aku punye la berie giler buat skor muzik.. En. K ni tengok la keje aku wat ni.. aku cadangkan member pompuan aku join sok tapi maseng-maseng agak bizi so aku macam buntu la.. pastu En. K ni tanye la kawan-kawan die yang available.. LAST-LAST DIE PON PEGI SAME!!! HAHAHAHA!!!

aku merase hepi sebab pegi naek Honda Jazz die.. hahaha.. pastu die call kawan lame a.k.a senior muzik aku dan adek cun die.. hohoooo.. so kami berempat 2 lelaki 2 pompuan pegi la ke Cheras.. kami sempat lagi lepak kat tepi tasek dan taman mainan kat area Cheras tu.. pastu kami lepak kat Q-Bistro dekat ngn studio AG tu sementare tuggu group Firdaus tu datang.. mase tu kami order la drink sebab nak lepak kn.. En. K ngan Erin oder coklet hape ntah.. aku amik kopi cam & Kak Ell oder eksprezzo.. bile oder sampai kami tecengang sebab tegok cawan Kak Ell yang kecik giler. macam tempat letak sambal je.. hahaha..




dari kiri : gelas En. K ngan Erin, gelas aku, cawan Kak Ell a.k.a tempat cicah sambal.. hahahah!!!





Kak Ell menunjokkan ketidakpuasan hatinye bile dapat cawan tu.. hahaha!!!





sesei mengutuk cawan Kak Ell oleh aku dan En. K.. hahahaha!!!


bile diorang sampai kami pegi la naek studio tanpe leceh dan teroskan recording.. dari pukol 6 sampai 9 malam!!! dah la cume hafal melodi je.. voicing @ harmoni haram tak hafal lagi.. namon idea kluar mencurah-curah macam hujan lebat sampai terjadilah voicing choir yang terbaek!!! (credit to my lec En. Kay Ell).. kami rasekan recording itu berjalan dengan sangat lancar dan menarek! sempat gak dalam recording tu amek gamba-gamba. hahahaha!!!




fokus-fokus!!!





eeeeee!!! (high pitch)





cari idea time nih~ hahaha..





Bro Fairuz tolong bekap aku sebab note rendah sangat! tengs bro~ hahaha..





kelihatan abang sound engineer yang best dan geng-geng Firdaus yang sporting~





dari kiri : Fairuz, Ismandi, aku ensem, Idzwan, Anas





cak-cak~





sempat lagi tu~ hahaha~





aku ngan Anas Tahir a.k.a Orang Gila





POSE MAUT!


pastu kami amek la gamba lepas recording tu.. satu pengalaman yang sangat hebat hari ni!!!!!!!!! AKU SANGAT HEPI!!! tapi esok da nak balek Johor dah.. demi tugas.. ADEH~ takpe..

~SEKIAN~

8 comments:

  1. wahhh.. din... dah setapak ke dunia muzik nampak.. congratz.. wihs u all the best and lucks bro!

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.. Allah permudahkan urusan aku.. hoho.. amin.. tengs brow~

    ReplyDelete
  3. uit..recording lagu apakah itu...
    nasyid???erk...bukan??

    adees....

    ReplyDelete
  4. der...anas tahir tgk gmbar dah tahu perangai gile dye..ahaha..eh nak kenal dgn bju kuning!! =P

    ReplyDelete
  5. cintahati : memang lagu nasyid.. tapi kami cume rec part choir je.. hehe..

    madmal : (^_^)

    adek : hahaha.. anas mmg gile2.. hahaha.. bju kuning? xbole.. die da ade bf.. syuh2.. hahaha..

    ReplyDelete
  6. oooooo...
    wif firdaus lah eh??

    ok2..trskan2... (:

    ReplyDelete
  7. yup.. dan mereka mmg best.. go go FIRDAUS!!!

    ReplyDelete