MARI TUAN PUAN DENGAR INI CERITA!!!


AKU PUNYE CERITE

My photo
Seorang insan biase yang mempunyai kesukaan dalam muzik dan fotografi. Mempunyai cita-cita untuk menjadi seorang pemuzik yang berilmiah.. Juga seorang insan yang agak gilakan toys dan juga games. Orang cakap aku ni gila tapi bagi aku gila itu menarik.. hahaha.. SELAMAT MENERJAH

Monday, April 12, 2010

WEDDING SAHA - MAK JAH

Minggu lepas adelah hari yang sungguh mencabar isi akal dan perut aku.. ade satu insiden di mana kerja aku dalam muzik ni mengalami masalah dan emosi aku agak terganggu.. tapi takpe.. aku melarikan diri ke Felda Ulu Belitong yang kire-kire 70km dari umah aku kot.. sebab ape? hahaha.. iaitu..

PERKAHWINAN SAHAR DAN MAK JAH..





huaaaaaaaaa~ nyamannye tempat ni.. felda yang tenang dan cantik.. kawasan yang sangat bersih berbandeng tempat bandar-bandar besar yang konon-kononnye maju dan efisien.. hahahah.. walaupon tempat ni jaoh dari bandar namon aku rase sungguh selesa.. tradisi maseh diamalkan.. itulah yang diterapkan dalam perkahwinan diorang ni. Alhamdulillah..

perkahwinan yang sederhana tapi meriah.. itu yang aku mahukan bile aku kawen nanti.. SIMPLE TAPI MERIAH!!! cerite die macam ni..

malam sebelom persandingan mistilah ade MALAM BERINAI.. namun adat ni semakin dilupekan kerane pemodenan dan terlalu mengikot adat barat sangat.. haiyoo.. malam berinai pon da meriah.. siap pakai baju pengantin dan bersanding lagi.. hahaha..




adat jangan dipisahkan


pastu esoknye adelah majles persandingan yang real.. mase penganten lelaki nak datang ade persembahan Barongan iaitu kebudayaan tradisi Bugis.. ade pakai kepale binatang dan topeng yang agak menakotkan dan lucu.. MEMANG MERIAH.. kelihatan makcik-makcik kecoh mulutnye.. tak kurang juge melatah yang melampau-lampau dek usikan budak-budak.. hahahaha..




geng Barongan






persamaan style cameraman ngan mamat Barongan tu.. hahaha


makanan? bukan nasi minyak.. tapi makanan tradisi.. nasi puteh.. dageng masak kicap.. ayam masak manis.. ikan kering dan tak lupe ulam-ulaman. PEH!!! menangkap kalbu weh!!!

ok.. ni la gamba-gamba yang aku amik dari member fotografi aku.. sbb aku amik gmba xcantek macam die.. malu.. hahaha..




bukti nih..





lambung lagi tinggi!





ni kawen ke gadoh?





aku dan penganten lelaki..





bile la turn kami nih.. haha..





-perasan cun-


~SEKIANZ~

No comments:

Post a Comment