MARI TUAN PUAN DENGAR INI CERITA!!!


AKU PUNYE CERITE

My photo
Seorang insan biase yang mempunyai kesukaan dalam muzik dan fotografi. Mempunyai cita-cita untuk menjadi seorang pemuzik yang berilmiah.. Juga seorang insan yang agak gilakan toys dan juga games. Orang cakap aku ni gila tapi bagi aku gila itu menarik.. hahaha.. SELAMAT MENERJAH

Monday, March 1, 2010

BELAJARLAH WAHAI SAUDARAKU


Salam.. semester ni aku amik cuti sem so aku balik la ke kampong halaman iaitu Kulai yang kini dikenali sebagai Kulaijaya.. hohoho.. Bangge seh.. aku cuti ni pon sebab nak tenangkan fikiran yang terlampau sesak sampai aku hampir lemas kt lautan Shah Alam.. ngan perangai manusie yang ragam macam haram.. politik-politik fakulti.. ketandusan wang hengget.. huhu~

bukan aku lari dari masalah ok..

so bile aku balik sini aku pon bekerjelah kat sekolah lame aku balik.. sebagai Abang Kantin.. hahaha.. sementare tu aku tengah tunggu untuk panggelan jadi guru ganti.. tapi nak kene tunggu pulak sijil STPM aku nih sebab diorang da hantar balik kat Selangor.. nak amik kene cas RM 50!!! gile makan duet kerajaan nih.. tapi nak buat macam mane. aku kene la sabar.. huhuh..



KEJE KANTIN






ni adelah keje aku yang mencabar.. SUMPAH AKU TAK TIPU!! aku ingat keje kantin ni macam biase je.. rupe-rupenye memang saket! kene keje 11 jam!!! kalau ade rehat pon aku cabt pegi koperasi.. amik udare ekon.. hahaha.. dalam mase 11 jam ni aku terpaksela MENGELAT buat keje iaitu cabot sebab terlalu penat.. lepak giler.. huhu..

bayangkan aku masuk keje pukol 8 setengah pagi.. sampai-sampai kene bersihkn kantin dan layan makan-makan cekgu.. sebelom rehat kene standby makan budak-budak ni lebeh kurang 500 makanan dan minuman.. pukul 9.50 pagi budak-budak form 3 & form 5 rehat.. pastu 10.30 form 4 ngan form 6.. tengah hari baru rilex kejap tu pon kene standby lagi..

petang plak paleng mencabar.. ngan panas.. tengokla cuace akher zaman nih.. panas giler.. huhuhu.. pastu yang rehatnye budak form 1 ngn form 2.. Ya Allah.. perangai macam budak-budak.. da masok skola menengah pon macam budak-budak lagik.. heran aku.. da la lari-lari macam kambeng lepas kandang~ hahahahah!!!! pastu gelojoh! tak nak berator.. memang aku soung direct je budak-budak nih.. hahaha..

pukul 6 petang aku ngan geng-geng kantin pon kemas la kantin ningan jayenye walaupon penat Nauzubillah.. sabar jelakan.. so dalam pukul 7 suku aku baru sampai umah terchenta.. huih~

begitulah riwayat seorang PEJUANG MAKANAN KANTIN SEKOLAH.. semoga menjadi iktibar buat semua..

moral : korang ni sume blajarlah bersungguh-sungguh sampai berjaye dan terbaek.. takla kene keje berat-berat nih.. sebab aku melaluinye..

SALAM..

No comments:

Post a Comment