MARI TUAN PUAN DENGAR INI CERITA!!!


AKU PUNYE CERITE

My photo
Seorang insan biase yang mempunyai kesukaan dalam muzik dan fotografi. Mempunyai cita-cita untuk menjadi seorang pemuzik yang berilmiah.. Juga seorang insan yang agak gilakan toys dan juga games. Orang cakap aku ni gila tapi bagi aku gila itu menarik.. hahaha.. SELAMAT MENERJAH

Monday, March 8, 2010

KITA KONGSI SAMA-SAMA..

Salam untuk semua.. hmm.. aku berade di Shah Alam sebab nak uruskan bebrapa hal then balik Johor. 1st aku ade pektis ngan band untok majles kahwen member aku punye sepupu.. name die Inul Fahmi.. bukan Inul Daratista tau.. wahahaha.. dan die lelaki.. die ni maen gitar memang dasat weh.. anak murid arwah Samad Lefthanded tuu... teruje aku bile die panggel show ngan die skali..

so ni la list-list lagu yang aku kene pektis untok show nih.. lagu-lagu lame weh.. agak mencabar tau, huaaaa~

Bunyi Gitar (P.Ramlee)

Kisah Kau Dan Aku (Alleycats)

Only You (The Platters)

Sway (Michael Buble)

Wonderful Tonight (Eric Clapton)

Route 66 (Nat King Cole)

L.O.V.E (Frank Sinatra)


haaa.. memang old skul tuh.. haha.. sebab aku belum lahir pade zaman nih so kene la pektis selalu.. takat lagu Faizal Tahir bole la aku tapau lagi.. hahaha.. tapi kn.. bile malam tu patut de pektis ade la masalah yang timbol.. ade bandmate yang tak bole datang sebab ade kematian.. so takkan kite nak halang die balek kn.. ingat nak buat esoknye tapi tak bole gak.. so minggu aku kensel pektis.. yang sedehnye sebab aku datang dari Johor.. 350km dari Shah Alam nih.. tapi nak buat cmmane.. da takde rezki kn.. Redha jela..

so aku just relax la malam nih. hahaha.. pastu aku teringat member aku cakap die ade show kat Kolej Melati. kolej pompuan kot so aku tak leceh call die.. maklomla.. kolej pompuan kn.. hahaha.. aku ni dah la takde pektisdan main redah je masok.. tapi ok la.. berjalan ngan lancar.. Alhamdulillah.. :)



mase perform ni..





macam biase la kene amek gamba.. haha..





dari kiri : Abg Sore Cekik.. Mugaywara.. Abg Tak Pektis.. Cekgu BM Skema



semalam.. lepas aku anta intan payong balik umah sewa die.. (sempat dating nih!) aku pon jumpe la Dayang.. die ni kawan ku mase belajar kt UiTM.. die amik vocal gak.. kami memang rapat.. macam adek beradek.. aku ni pakai la moto pakwe Dayang.. Syafiq.. so jumpe die & kami pegi jalan-jalan gak sambel teruskan perbincangan kami..




ni la Dayang.. comel kn aku? hahaha..



banyakla yang kami bincang.. pasal fakulti.. ade yang sedeh.. ade yang gembire. ade yang takot.. hei.. ape sume nih.. yela.. sekarang nih hujan lebat cerite pasal fakulti kami yang dah nak kene tutup.. aku pon rase terkejot.. tp aku diberitau oleh my sifu.. Mohd Khairy Leman. tapi tak tau lah camne nak citengan lebeh lanjot lagi..

then kami bincang pasal produk makanan dan keperluan harian kita.. bayangkan bila Dayang bitau yang AISKRIM yang kita makan di pasaraya macam Cornetto.. Walls tu sume mengandungi lemak dan protein dari BABI! aku tekejot gile nih!!! die cakap sebab nk jadikan aiskrim tu melekat atau kukuh.. kalau tak minyak akan berada di atas aiskrim dan air kat bawah.. die cakap ni ade logiknye! huaaaaaaaaaa~

da la aku ni die hard fan aiskrim.. huhu.. so dari sekarang aku kene la lupekan pasal nak makan aiskerim nih.. huhuhu.. mane Dayang dapat tau? die cakap die hadiri kursus makanan halal Malaysia.. name syarikat tu HPA.. aku suggest korang ngan aku ni skali pegi la kursus tu sebab banyak sangat makanan yang kita beli di pasaraya MERAGUKAN!!!!

so nasehat aku adelah pegi kursus tu dan beli hanya ada cop halal dari JAKIM sahaja.. diulangi.. JAKIM.. walaupon ade tande halal International tapi aku tak galakkan untok beli sebab kalu cop halal international ni bole di adjust.. hmmm.. macam-macam kan skrang nih..

so kalau nak tahu lagi pegi la ke syarikat HPA yang berdekatan ngan anda.. bende nih sangat penting sebenanye.. untok mase depa kite.. anak-anak kite.. so JANGAN BERLENGAH!!!

ok la.. sampai sini aje.. kita renung dan amalkan..

BYE.. (^_^)

No comments:

Post a Comment