MARI TUAN PUAN DENGAR INI CERITA!!!


AKU PUNYE CERITE

My photo
Seorang insan biase yang mempunyai kesukaan dalam muzik dan fotografi. Mempunyai cita-cita untuk menjadi seorang pemuzik yang berilmiah.. Juga seorang insan yang agak gilakan toys dan juga games. Orang cakap aku ni gila tapi bagi aku gila itu menarik.. hahaha.. SELAMAT MENERJAH

Friday, March 12, 2010

INNALILLAH...

Assalamulaikum dan salam sejahtera buat semua.. hari ni aku nak kongsi pengalaman yang sangat menyayat hati.. tentang pemergian seseorang dalam keluarga.. yang kita rapat.. yang kita sayang..

Lebeh kurang tengah hari tadi dalam pukol 1, kakak awek aku chat aku kat Facebook Chat.. die cakap "Ko kenal Wak Pawiran tak? die baru meninggal tadi.." aku punye la tekejot.. aku pon teros call Nazrol a.k.a Adek dan bitau hal tersebut.. Adek cakap kat aku 3 kali bende yang same.. " Ko kompom ke Jud?" .. hmm... ntah la.. aku pon agak-agak je kot.. harap-harap tak la.. bile aku chat balik Kak Amy a.k.a kakak awek aku, die pon sahkan memang ayah kepade kawan aku.. Den Koden..

DEN KODEN..
ni la name timang-timangan kami bagi mase die kat asrama ni dulu.. walaupon aku tak same batch ngan die namun aku agak rapat ngan die sebab dulu kami ni Geng Surau.. hehe.. mamat ni pandai dan merendah diri juge seorang yang rendah.. haha.. sori Den Koden..

so mase aku da dapat tau aku soh Adek call Den Koden tapi tak dapat.. hmmm.. kami ingat die dalam pejalanan.. kami sampai umah Den Koden lepas Asar sebab bajet Den Koden sampai time tu.. namun Den Koden tak sampai-sampai lagi.. so aku ngan Adek pon lepak la kat kedai Kak Amy ni..

lepas 1 jam kami pon pegi balek umah Den Koden.. tengok-tengok tak sampai-sampai jugak die nih.. hmm.. aku pon borak-borak la kat tepi jalan umah die.. kemudian aku pon cakap kat Adek "Jomla.. mane tau die sampai ke mase kite kat umah die.." baru beberape langkah kami telihat kelibat LC puteh sampai.. SAH! Den Koden da sampai..




Nazrul a.k.a Adek





Ejud a.k.a aku sebagai pemilik blog ni..


kami agak jauh dari Den Koden.. dari jauh kami tengok pakcik die cakap sesuatu.. tibe-tibe Den Koden meraung.. Ya.. itulah yang kami dengar.. raungan kerana pemergian ayahnya tercinta.. sebenarnye mase pukul 11 setengah (kot) Den Koden dapat panggilan kate ayahnye masuk hospital.. Den Koden pon lincah la balek.. korang bayangkan die ni dari UMP so geografinye terletak die Pahang.. jauh weh.. hujan lebat plak tu.. die sanggup harungi sebab nak tengok keadaan ayahnye yang saket tu.. namun.. setelah sampai diberitahu.. "DEN.. SABARLAH.. AYAH KAU DAH TAKDE".... kalau aku la berade di tempat Den Koden tak tau la camne keadaan aku.. sangat sedeh... pekataan ni selalu bermain-main mase aku jalankan orientasi atau kem bine semangat namun hari ni kawan ku menghadapinye secare realiti.. Ya Allah..

Arwah ayahnye adelah seorang tukang buat rumah.. so hari ni arwah buat rumah kat Bukit Ramun.. mase tu Allahyarham kat atas bumbung.. diorang cakap arwah tersalah pijak kayu yang rosak atau rapuh.. lalu terjatuh.. Allahyarham terlanggar tembok dan badannye terpusing dan kepalenye terhentak ke lantai.. so sampai situ jela yang aku tau..

PENGAJARAN UNTUK SEMUA...

kepade kawan ku semua.. sayangilah keluarge anda. selagi mereka hidop.. betol nih.. aku cakap sebab nanti suatu hari nanti pasti ada yang pergi meninggalkan kite.. untok Den Koden.. sabarlah ye.. kami akan berade disisi ko.. selagi kami mampu.. Insyaallah..

SAYANGILAH KELUARGA ANDA
SELAGI MEREKA MASIH ADA..

Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment